Narzeczeni powinni zgłosić się do kancelarii (w parafii narzeczonej lub narzeczonego) najpóźniej trzy miesiące przed planowaną datą ślubu!
Wymagane są następujące dokumenty:
- Aktualny (tzn. nie starszy niż 6 miesięcy) akt chrztu obojga narzeczonych.
- Dowody osobiste narzeczonych.
- Świadectwo ukończenia katechezy przedmałżeńskiej (terminy katechez na stronie http://www.rodzinabialystok.pl/).
- Zaświadczenie z Poradni dla Narzeczonych (podczas 3 spotkań narzeczeni zapoznają się z nauczaniem Kościoła na temat przekazywania i ochrony życia ).
- Zaświadczenie o odbytym dniu skupienia.
- Dane świadków (imię, nazwisko, data urodzenia, adres).
- W przypadku zawierania małżeństwa konkordatowego (małżeństwo kanoniczne pociągające za sobą skutki przewidziane w prawie polskim) wymagany jest ważny dokument z Urzędu Stanu Cywilnego o braku przeszkód cywilnych do zawarcia małżeństwa (ważność kończy się po sześciu miesiącach od momentu wystawienia).
- Jeżeli kandydaci zawarli już związek cywilny przedstawiają stosowny akt, w przypadku wdów i wdowców konieczny jest także akt zgonu małżonka.